My KoHort4

Saturday, July 13, 2019

CERITA KAU & AKU ❤❤

Cerita aku tiada yang menarik cuma aku nak share dengan korang semua pasal life aku sebagai isteri seorang tentera laut..Banyak pengalaman aku sepanjang aku kenal dengan suami aku sekarang ni..dari mula kami berkenalan lepastu kitorang bercinta dan kahwin..aku bercinta tak macam orang lain boleh dating setiap minggu, setiap hari tapi aku dating dalam handphone je..heheh..tapi itu la yang buat aku sentiasa rindu kat suami aku…

Gambar aku dan suami..
Aku kenal suami aku ni tahun 2004 dan kitorang start declare couple tu pada 30 ogos 2005..aku ingat lagi time tu aku dah nak ambil exam SPM..lepastu kitorang berhubung melalui telefon je la..memang jarang sangat-sangat nak jumpa kecuali hari raya..yang bestnya setiap kali hari raya rezeki suami aku dapat balik cuti raya.. dan nasib baik la rumah nenek dia sederet rumah aku je..lagi senang la kitorang nak jumpa..hehehe..



Ooppss sebelum aku terlupa aku dan suami aku sebenarnya saudara terdekat..maksudnya kitorang ni ade bau-bau bacang la..aku sepupu la dengan suami aku ni..mula2 dulu aku bagitau mak aku yang kitorang berkawan rapat mak aku tak setuju..yela sepupu kan…takde orang lain ke aku nak kawin..hahahah..


Ehh berbalik pasal life aku kan lepas je aku bertunang pada bulan disember 2009 suami aku terpaksa bertukar ke Sandakan, hati mana yang tak sedih kan..terpaksa berjauhan beribu batu..berjauhan tu satu hal, urusan nak kahwin pun aku yang settelkan sendiri…suami aku balik seminggu sebelum diijabkabulkan..sadis kan..

Tak habis kat situ, lepas kahwin pun aku terpaksa berjauhan lagi sampai la aku mengandung pun sorang sorang. Bayangkan aku terpaksa tanggung semua mabuk hamil, alahan, muntah, pergi check up kat klinik pun sorang-sorang juga tau..tapi nasib baik la sebelum aku deliver tu suami aku dapat balik temankan aku untuk bersalin dan lahirlah putera sulong kami yang bernama Radin Rafid Rizqkhan.


Gambar anak pertama..

Lepas tu kami terpaksa berjauhan lagi dan tinggalkan anak kami kat kampung. Hati ibu mana yang sanggup berjauhan dengan suami dengan anak tapi aku kuatkan semangat aku balik setiap bulan untuk jumpa anak aku kat kampong..huhuhu..



Tanggal Disember 2012 Allah makbulkan doa aku, suami aku dapat bertukar ke semenanjung..tak dapat nak bayangkan perasaan gembira tu..Beberapa tahun selepas tu aku ditakdirkan mengandung lagi dan selamat melahirkan anak yang kedua yang diberi nama Radin Razin Rayhan.

Ni anak kedua aku..
Sekali lagi aku diuji apabila suamiku terpaksa menyertai Misi Pengaman PBB di Lubnan..Hati aku dah tak tentu arah..macam2 bermain di fikiran aku.keselamatan dia, nyawa ibarat dihujung tanduk..

Selfie jap sebelum bertolak ke airport subang
Pada tahun 2017. Suamiku telah menyertai latihan untuk persediaan ke Lubnan selama setahun dan telah terbang ke negara bergolak tu pada 19/09/2018…selama 2 tahun aku bertiga bersama anak-anak mengharungi suka & duka bersama…kalau nak cerita memang panjang ni..3 hari 3 malam tak kan habis..heheh..itu je la pengalaman yang boleh aku share ngn korang semua ye..terlalu banyak sebenarnya perngorbanan nak jadi isteri kepada seorang wira negara ni..semoga jodoh aku dan suami berkekalan hingga ke syurga..Aaminnnn.,.


Masa ni dalam latihan dan sebelah kanan tu waktu nak bertolak ke Lubnan



                                                                                                  

No comments:

Post a Comment