My KoHort4

Saturday, July 13, 2019

Aku dan Lari berpisah tiada………………

Bismillah…ok nie aku nk share sikit cerita pasal aku yang tak pernah terniat nk share dan mengarang dalam hidup aku dalam blog nie. So apa yang aku nak share ini mengenai hobi aku iaitu berlari atau larian marathon.

Okey dh jom start,cerita aku nie actually simple je sebab aku mana reti nak menganyat nak berbunga-bunga bagai. So aku cerita sekadar yang mampu je la ye. Aku nie dari sekolah tadika lagi memang minat sangat dengan sukan sehingga kini. Nie aku share antara medal-medal yang aku pernah dapat dulu.


Okey aku nk share sikit yang aku pernah berjaya menjadi wakil daerah Kinta 1 dalam kejohanan merentas desa MSS Perak tapi sayangkan dapat no 7 untuk peringkat Negeri Perak. Tapi mungkin disebabkan itu juga aku telah terpilih menjadi Atlit terbaik perempuan di sekolah aku time tu la. Tak percaya ini aku letak gambar medal & piala aku sebagi bukti heheh…



Aku juga dipilih untuk mewakil peringat daerah PPD Kuala Kangsar Perak dalam acara 4x400M Perempuan 16 juga tau..jadi la itu kenangan di hari tua kan.

Habis sudah cerita alam persekolahan masuk pulak alam perkerjaan. Aku bermula kerja waktu umur aku 21 tahun dekat sebuah bank . Sepanjang berkerja dengan bank aku memang tak join apa-apa aktiviti sukan yang ada dalam bank. Sebab?? Salah satu sebab tak ada platform or ruang untuk aku tunjukan bakat aku. Mana taknya baru nak join dorg dah ada team yang sediaada. Bengang juga aku time tu. So berhabuk la seni lari aku tu sampai la aku dah beranak pinak . 


RUN DI ZAMAN BEKERJA
Ok start 2016, aku mula berjinak balik dengan larian. Aku bermula dengan larian jarak dekat iaitu 7KM. Alhamdulillah dapat habiskan larian Cuma masa memang hancur la kan…hahhaa.. ok so makin hari makin banyak la larian marathon yang aku join sampai la skrg yang aku Berjaya buat 21 KM(Half Marathon)..INSYALLLAH ada rezeki aku nk upgrade 42 KM (Full Marathon)…Doakan aku ye kawan-kawan…so rasa dah panjang aku menaip kisah nie…so korang view je la gambar-gambar dekat bawah ini sebagai bukti yang aku dan lari berpisah tiada …Jangan muntah pulak ya.

Okey nie aku nk share antara sahabat-sahabat yang pernah berlari dengan aku...
Okey dah tu gambar sahabat-sahabat aku, aku nk share plak gambar-gambar aku tengah berlari, tengah berjalan & dah habis berlari ..senang cerita aku nie memang suka bergambar..penat macam mana pun depan kamera tetap senyum lebar…


Okey dah la tu gambar aku …hahhaa…nie nak share antara gambar-gambar larian marathon yang aku paling suka dan akan ingat sampai bila-bila iaitu berlari dekat tempat orang . Aku dengan team aku pertama kali lari dekat Hatyai Thailand dan insyallah akan repeat lagi hujung tahun ini kalau tak ada apa2 halangan ..

Hatyai...ko tunggu aku LARIIIII......
Akhir sekali aku nak share plak antara kekuatan tulang belakang aku yang sentiasa menyokong minat aku dekat lari nie iaitu suami & anak-anak. Diaorang nie sokong sampai terpaksa teman aku berlari..:P..nasib la….hahahaha…




No comments:

Post a Comment